» مقالات سئو » اشتباهات رایج سئو و راه حل های تضمینی برای رفع آنها
اشتباهات رایج در سئو موجب افت در نرخ مشتریان بالقوه می‌شوند.
مقالات سئو

اشتباهات رایج سئو و راه حل های تضمینی برای رفع آنها

آذر 8, 1402 0

آیا به دنبال بهبود سئوی وب سایت خود هستید؟ جای درستی آمده‌اید. این مقاله با ارائۀ راهکارهای تخصصی برای رفع اشتباهات رایج سئو می‌تواند نرخ بازدید وب سایت شما را به‌ طور چشمگیری افزایش دهد.

در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با ۵ اشتباه رایج در سئو آشنا کنیم که بسیاری از کسب‌وکارها در هنگام بهینه‌سازی وب سایت خود مرتکب می‌شوند. آیا می‌دانید این ۵ اشتباه رایج در سئو می‌توانند تاثیر منفی و خطرناکی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجوی ارگانیک بگذارند؟ این اشتباهات رایج سئو موجب می‌شوند تا وب سایت شما از ترافیک کم رنج ببرد یا حتی وب سایت شما بدون ترافیک باشد. علاوه بر آشنایی با این ۵ اشتباه رایج سئو می‌خواهیم مراحل و نکات طلایی برای رفع این مشکلات و بازگردان وب سایت‌تان به مسیر درست را بررسی کنیم. اگر مایلید تا Online visibility وب سایت خود را به حداکثر برسانید، خواندن این مقاله جامع را از دست ندهید تا در مورد رایج‌ترین اشتباهات سئو که به وب سایت شما آسیب می‌زنند اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آرادیما در زمینه سئو سایت در اصفهان با ارائه خدمات سئو حرفه‌ای و اصولی می‌توانیم به بهبود و ارتقاء ترافیک ارگانیک، افزایش نرخ کلیک یا CTR طبیعی و همچنین افزایش برندینگ و فروش شما کمک بزرگی کنیم. همچنین اگر برای بهبود کسب و کارتان نیازی به طراحی سایت در اصفهان دارید با ما در تماس باشید.

آشنایی با دنیای سئو

دنیای سئو به طور مداوم در حال تحول است؛ زیرا گوگل پیوسته به اصلاح الگوریتم‌های خود می‌پردازد. به این ترتیب، مدیران وب‌سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا باید وب سایت خود را با آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل به‌روزرسانی کنند تا مطمئن شوند که سایت‌هایشان در صفحات نتایج جستجو (SERP) رقابتی از رده خارج نمی‌شوند. متأسفانه بسیاری از صاحبان کسب‌و کار‌ها چندان به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند تا اینکه اشتباهات رایج سئو به عملکرد وب سایت‌هایشان آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر وارد می‌کنند.

با بررسی رایج‌ترین اشتباهات سئو که منجر به عملکرد ضعیف SERP می‌شوند و همچنین درک آنها در رتبه‌بندی موتور‌های جستجو می‌توانید به طور چشمگیری search visibility ارگانیک و موفقیت کلی وب سایت خود را بهبود ببخشید. بدون هیچ معطلی بیایید مستقیماً به لیست پنج اشتباه رایج SEO بپردازیم که به وب سایت شما آسیب‌های جدی می‌زنند.

اشتباهات رایج سئو که به وب سایت شما آسیب می‌رسانند

  1. خطاهای بهینه‌سازی
  2. کیفیت محتوای ضعیف
  3. کلمات کلیدی نادرست
  4. عدم وجود لینک بیلدینگ
  5. نادیده گرفتن سازگاری وب‌سایت با موبایل
با بررسی رایج‌ترین اشتباهات سئو از ارتکاب آنها پیشگیری نمایید.
با بررسی رایج‌ترین اشتباهات سئو از ارتکاب آنها پیشگیری نمایید.

خطاهای بهینه‌سازی

یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین اشتباهات رایج در سئو عدم توجه به استانداردهای بهینه‌سازی وب سایت است. این اشتباه می‌تواند به طور قابل توجهی به عملکرد وب سایت آسیب‌های مهلکی وارد کند. با اجرای صحیح تکنیک‌های بهینه سازی می‌توانید رتبه بندی جستجوی ارگانیک سایت خود را بهبود ببخشید تا ترافیک به دست آمده نامحدود شود.

یکی از اشتباهات رایج سئو این است که کلمات کلیدی مرتبط را در تگ‌های عنوان و توضیحات متا درج نمی‌کنند. تگ‌های عنوان باید به‌گونه‌ای نگارش شوند که بتوانند انتظارات کاربران را از صفحه شما توصیف کنند. برای مثال تگ‌های عنوان باید حاوی عبارات کلیدی هدفمند باشند. توضیحات متا باید خلاصه‌ای آموزنده از محتوای صفحه ارائه دهد. آنها همچنین باید حاوی کلمات کلیدی هدفمند باشند تا خوانندگان و موتورهای جستجو به درک روشنی از محتوای سایت شما دست یابند. عناوین و توضیحات استاندارد و مطابق با معیارهای سئو تفاوت چشمگیری را در نرخ کلیک (CTR) در SERPها (صفحات نتایج موتور جستجو) ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو نادیده گرفتن پیوندهای داخلی بین صفحات یا مقالات در یک وب سایت است. پیوند داخلی به Google کمک می‌کند تا سریعتر محتوای سایت شما را سرچ کند و در عین حال در مورد موضوعات مرتبط یا محصولاتی که ارائه می‌کنید اطلاعات بیشتری را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. همچنین به بهبود ناوبری وب سایت کمک می‌کند و امتیازات تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می‌آورد که یکی از مهم‌ترین عوامل مهم رتبه‌بندی برای گوگل است.

با استفاده از روش‌های بهینه سئو و ارائه محتوایی با کیفیت خوب می‌توانید نرخ کاربران بالقوۀ سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

کیفیت محتوای ضعیف

کیفیت محتوای ضعیف از مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات سئو می‌باشد. وقتی صحبت از مهم‌ترین عوامل کلیدی در موفقیت سئو سایت به میان می‌آید، محتوا شاه کلید است. محتوای نامربوط به‌راحتی می‌تواند مشتریان بالقوه و الگوریتم‌های موتور جستجو را ناامید کند. برای اطمینان از بهینه بودن محتوای وب سایت خود باید قبل از هر چیز روی کیفیت تمرکز کنید. به عبارت دیگر سعی کنید از اطلاعات مفید و منحصر‌به‌فردی استفاده نمایید که برای بازدیدکنندگان ارزشمند باشند و با کلمات کلیدی مرتبط بهینه شوند.

مراقب محتوای تکراری باشید. محتوای تکراری به معنای مرگ وب سایت شما است و بزرگترین اشتباه در سئو به حساب می‌آید. گوگل وب سایت‌ها را به خاطر محتوای تکراری جریمه می‌کند. نتیجه یک محتوای تکراری تاثیر منفی بر سئو سایت است. لطفاً با استفاده از ابزارهایی مانند Copyscape مطمئن شوید که همه صفحات وب سایت شما منحصربه‌فرد هستند و هیچگونه کپی در آنها وجود ندارد.

یکی از دیگر اشتباهات رایج در سئو عدم توجه به ارائۀ محتواهای تازه در بازه‌های زمانی منظم است. با ارائه محتواهای تازه و بکر در دوره‌های زمانی منظم می‌توانید سطوح بالای تعامل با کاربران خود را حفظ نمایید. این امر در نهایت و در طول زمان به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک بالاتر تبدیل می‌شود. با افزودن مستمر پست‌های وبلاگ، مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها و غیره خوانندگان را به آنچه ارائه می‌دهید علاقه‌مندتر خواهد کرد.

حال بیایید ببینیم که چگونه انتخاب کلمات کلیدی نادرست می‌تواند به بهینه‌سازی سئو سایت آسیب برساند.

اشتباهات رایج سئو بر رتبه‌بندی سایت تاثیر منفی دارند.
اهمیت بهینه‌سازی سایت با رفع اشتباهات رایج سئو.

کلمات کلیدی نادرست از اشتباهات رایج در سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو وسواس زیادی را می‌طلبد. با یک قدم اشتباه ممکن است تمام زحماتتان را به باد دهد. اگر می‌خواهید وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو بالا بیاید، در انتخاب کلمات کلیدی نباید بی‌گدار به آب بزنید.

انتخاب درست کلمات کلیدی به معنای ایجاد تعادل مناسب بین کلمات کلیدی لانگ تیل، شورت تیل و مید تیل است. کلمات کلیدی کوتاه فوق‌العاده رقابتی هستند؛ به این معنی که احتمالاً میلیون‌ها وب‌سایت دیگر برای کسب همان جایگاه برتر رقابت می‌کنند. با این حال کلمات کلیدی طولانی اغلب به دلیل اختصاصی بودن نرخ تبدیل بهتری را ارائه می‌دهند.

با بررسی دقیق کلماتی که می‌توانند به بهترین وجه کسب‌و‌کار یا محصول شما را توصیف کنند و همچنین قرار دادن استراتژیک آنها در سراسر محتوا می‌توانید به یک تعادل اصولی و استاندارد در انتخاب انواع کلمات کلیدی دست یابید. در نتیجه سئو سایت خود را قوی‌تر خواهید کرد.

عدم وجود لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئوی هر وب سایتی است؛ زیرا به افزایش قابلیت دید آن در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند. این امر با ارائه لینک‌هایی از سایر وب سایت‌ها (مانند وبلاگ‌ها، دایرکتوری‌ها و سایت‌های رسانه های اجتماعی) که به سایت شما اشاره می‌کنند عملی می‌شود. از این رو شانس اینکه افراد هنگام جستجوی عبارات مرتبط به وب سایت شما مراجعه کنند افزایش می‌یابد. لینک بیلدینگ فعالیتی منظم برای همگام شدن با رقبا و جلب توجه مشتریان بیشتر به سمت کسب‌وکار شما است.

عدم توجه به لینک بیلدینگ از مهم‌ترین اشتباهات سئو می‌باشد. در واقع لینک‌سازی درست می‌تواند به افزایش رتبه‌بندی و ایجاد ارتباطات ارزشمند بین کسب‌و کارها و مشتریان کمک کند.

برای این کار با اینفلوئنسرها یا وبلاگ‌نویسانی تعامل برقرار کنید که در حوزۀ صنعت شما فعالیت می‌کنند. علاوه بر این قدرت شبکه‌های اجتماعی را نیز دست کم نگیرید. راه‌اندازی اکانت‌ها در پلتفرم‌های مختلف مانند توییتر و فیس‌بوک و دیگر پلتفرم برتر شبکه اجتماعی موجب می‌شود تا کاربران به راحتی پست‌هایی را ببینند که حاوی لینک‌هایی به محتوای وب سایت شما هستند. این نوع تبلیغات ارگانیک را نباید نادیده بگیرید؛ زیرا اکثر مشتریان قبل از تصمیم‌گیری برای خرید معمولا شرکت‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌کنند.

رتبه‌بندی سایت خود را با اجتناب از اشتباهات رایج سئو بالا ببرید.
رتبه‌بندی سایت خود را با اجتناب از اشتباهات رایج سئو بالا ببرید.

نادیده گرفتن سازگاری وب سایت با موبایل

اگر جلب رضایت مشتریان اولویت شما است، باید از بهینه‌سازی سایت خود برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مطمئن شوید. عدم توجه به این امر یکی از رایج‌ترین اشتباهات در سئو می‌باشد. مطمئن باشید که عدم توجه به سازگاری وب سایت با انواع موبایل و تبلت عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت. این نکته مهم را به خاطر بسپارید که حتی یک ثانیه کندی و همچنین یک تجربه کاربری ناخوشایند می‌توانند منجر به دور شدن از وب سایت شما شوند.

با بهینه‌سازی محتوای وب سایت خود برای انواع نمایشگرها و همچنین فعال کردن زمان بارگذاری سریع از طریق تکنیک‌های کش به‌راحتی می توانید یک تجربه کاربردی خوشایندی را به ارمغان بیاورید.

نتیجه‌گیری

تا اینجا در مورد ۵ اشتباه رایج سئو که می‌توانند به وب سایت شما آسیب برساند صحبت کردیم. خطاهای بهینه‌سازی، کیفیت پایین محتوا، کلمات کلیدی نادرست، فقدان لینک‌سازی و نادیده گرفتن سازگاری با تلفن همراه همه مواردی هستند که هنگام تلاش برای بهبود عملکرد وب سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو باید در نظر گرفته شوند. بهینه‌سازی سایت یا تکنیک های سئو کلاه سفید  علیرغم زمان بر بودن اهمیت فوق‌العاده‌ای در استراتژی‌های کسب و کار آنلاین دارند.

کمک گرفتن از یک متخصص با تجربه غالبا با بهترین نتایج، افزایش دید وب سایت و رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) همراه خواهد بود. پس برای پیشگیری از اشتباهات لینک سازی و اشتباهات رایج در سئو با ما در آژانس دیجیتال مارکیتنگ آرادیما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *